Start Polecane Aldi i Lidl z „najlepszą w historii” świąteczną sprzedażą

Aldi i Lidl z „najlepszą w historii” świąteczną sprzedażą

717

Sieci dyskontów Aldi i Lidl ogłosiły, że Święta Bożego Narodzenia 2023 były pod wzglegem handlowym „najlepszymi w historii” w Wielkiej Brytanii.

Aldi podał, że sprzedaż w ciągu czterech tygodni poprzedzających 24 grudnia wyniosła ponad 1,5 miliarda funtów.

Firma posiadająca 1010 sklepów w całym kraju stwierdziła, że ​​liczba ta oznacza wzrost o 8% rok do roku i jest „najlepszym w historii” w okresie świątecznym.

Tymczasem jego rywal Lidl odnotował w tym samym okresie wzrost sprzedaży rok do roku o 12%, co również określił jako „najlepsze Święta Bożego Narodzenia w historii”.

Sieć podała, że ​​w ciągu miesiąca jej 960 sklepów w Wielkiej Brytanii odwiedziło około 4,5 miliona klientów więcej, a piątek 22 grudnia był najbardziej pracowitym dniem handlowym w historii.

Dane liczbowe pojawiają się po tym, jak w okresie świątecznym marki supermarketów walczyły o to, by w obliczu presji związanej z kosztami życia reklamować się jako produkty o najlepszym stosunku jakości do ceny dla kupujących.

Jednakże część wzrostu można przypisać inflacji cen żywności, a procentowe podwyżki są niższe w porównaniu z tymi, które supermarkety odnotowały w ubiegłe Święta Bożego Narodzenia.

Aldi odnotował 26% wzrost sprzedaży w stosunku do grudnia 2022 r., podczas gdy Lidl odnotował wzrost sprzedaży o 24,5%.

Niemieckie firmy są pierwszymi supermarketami, które ogłaszają swoje dane liczbowe za okres świąteczny.

Tesco, Sainsbury’s i Marks & Spencer w przyszłym tygodniu opublikują dane dotyczące sprzedaży świątecznej.