Barclays ostrzegł, że klienci wydają więcej pieniędzy na subskrypcje i streaming, ponieważ koszty utrzymania usług nadal rosną. Prawie dziewięciu na dziesięciu (88 procent) dorosłych w Wielkiej Brytanii jest zarejestrowanych w co najmniej jednej usłudze subskrypcji, w tym Netflix, Disney Plus, Amazon Prime lub Apple TV, ustalił bank.
Najpopularniejszymi subskrypcjami są platformy streamingowe filmów i telewizji (67 procent), a konsumenci wydają średnio 175 funtów rocznie na te usługi. Następnie znajdują się artykuły gospodarstwa domowego (61 procent) oraz opcje dostawy premium i prime (48 procent).
Dane Barclays wykazały, że wydatki na treści cyfrowe i subskrypcje wzrosły o 5,1 procent w lutym – co oznacza dwa lata stałego wzrostu w tej kategorii. Jeden na dziesięciu (9 procent) twierdzi, że ma lub planuje zarejestrować się w usłudze subskrypcji, aby móc oglądać popularne nowe seriale, takie jak „The White Lotus” lub „Severance”.
Jednak rosnące ceny pozostają w centrum uwagi, ponieważ trzy na pięć osób (61 proc.) martwi się kosztami treści cyfrowych i subskrypcji – inaczej znanymi jako „streamflation”. Aby uniknąć nadmiernych wydatków, trzy na 10 osób (28 proc.) przejrzało swoje subskrypcje, aby upewnić się, że płacą tylko za to, z czego korzystają, a jedna piąta (20 proc.) anulowała subskrypcję lub planuje ją anulować, ponieważ stała się zbyt droga.